باب بزرگمهر برنده جایزه جشنواره گرمی ۲۰۲۱

178

باب بزرگمهر برنده جایزه جشنواره گرمی ۲۰۲۱

باب بزرگمهر ملقب به باب مهر موفق شد که جایزه گرمی ۲۰۲۱ را برای آلبوم dead man’s pop دریافت کند.

خبر خوب آخرین روزهای زمستان ۹۹ : باب بزرگمهر نوه‌ی منوچهر بزرگمهر مترجم سرشناس آثار فلسفی که به قسمت نهایی جشنواره گرمی در بخش Best Album notes راه پیدا کرده بود موفق شد جایزه گرمی مربوط به آهنگسازی را برای آلبوم dead man’s pop دریافت کند. این جایزه به Album notes شهرت دارد.

شصت و سومین دوره جوایز گرمی یکشنبه شب به صورت آنلاین برگزار شد. امسال جشنواره گرمی مانند بسیاری از جشنواره‌های دیگر در دنیا تحت تأثیر کرونا قرار داشت و این مراسم به صورت آنلاین برگزار شد.

کمپانی راینو رکوردز در سپتامبر ۲۰۱۹ آلبوم dead man’s pop را در چهار دیسک منتشر کرد که مورد استقبال بسیاری از منتقدین موسیقی قرار گرفت. 

Dead man’s pop  یک ست باکس از گروه راک Replacements است. ست باکس مجموعه‌ای است که شامل  ریمیکس آلبوم ۱۹۸۹ گروه، Don’t Tell a Soul (ششمین آلبوم استودیویی گروه)، ترک‌های منتشر نشده گروه با نام we know the night،  بThe Complete Inconcerated Live, Part 1و The Complete Inconcerated Live, Part 2 در ۴ دیسک منتشر شده است.

گروه ۲۳ جولای اولین ترک از این مجموعه را به نام ریمیکس “Talent Show” منتشر کرد و در ۱۶ آگوست ۲۰۱۹ دومین ترک خود از این آلبوم به نام “Achin’ to Be” را ریلیز کرد.

در یک سخنرانی کوتاه که پس از اعلام نام وی برای دریافت جایزه اعلام شد، باب بزرگمهر از گروه، تیم، همسرش به نام کوکو هامس و سه تن از عزیزترین دوستانش که درگذشته‌اند تشکر کرد. تامی کین، نوازنده پاور پاپ، شیرزاد بزرگمهر دایی و علی برقی یکی از بهترین دوستان او که دیگر این عزیزان در بین ما حضور ندارند.

او در ادامه صحبت‌های خود افزود که “این یک اتفاق باورنکردنی و غیر قابل توصیف است. واقعاً باعث خوشحالی و افتخار است برای من که در جمع نامزدهای همکارم و یک گروه فوق‌العاده از نویسندگان و مورخان موسیقی حضور داشته‌ام. و من واقعاً از همه حمایت‌های بخش ممفیس گرمی و همه همکارانم در The Commercial Appeal و Gannett قدردانی می‌کنم. من از پاسخ به برنده شدن این جایزه بسیار فروتن هستم.”

در سال ۲۰۱۶ باب بزرگمهر یک کتاب غیر داستانی با نام “Trouble Boys: The True Story of the Replacements” منتشر کرد. کتاب در مورد اعضای گروه راک آمریکایی به نام Replacements Band است. کتاب یکی از پرفروش‌های نیویورک تایمز لقب گرفت. باب بزرگمهر این کتاب را بر اساس یک دهه تحقیق و صدها مصاحبه از جمله با گروه، تهیه کنندگان، مدیران و خانواده تنظیم کرد. 

اعضای گروه Replacements را پل وستربرگ گیتاریست و خواننده گروه، باب استینسون گیتاریست، تامی استینسون بیسیت و کریس مارس درامر بند تشکیل می‌دهند.

باب در سال ۲۰۰۶ به عنوان یک آهنگساز و گزارشگر به Commercial-Appeal پیوست. کارهای باب در  شبکه‌ها و نشریه‌های معروفی مانند Rolling Stong، NPR، Billboard و همچنین در سراسر شبکه USA TODAY منتشر شده است.

او که برای آلبوم dead man’s pop موفق شده است جایزه گرمی سال ۲۰۲۱ را در بخش بهترین یادداشت‌های آلبوم (Album notes) دریافت کند نخستین جایزه گرمی دوران حرفه‌ای او محسوب می‌شود.

باب بزرگمهر ؛ خبر خوب آخرین روزهای زمستان 99

باب بزرگمهر 

باب بزرگمهر منتقد موسیقی The Commercial Appeal و خبرنگار دیرینه مجله MOJO است.

مهر برای یادداشت‌های آلبوم خود به Dead Man’s Pop نامزد دریافت جایزه گرمی شد و مقاله‌هایی برای انتشار توسط Kinks ،Warren Zevon ،Dixie Chicks ،Al Green و بسیاری دیگر نوشته است. او اهل لس آنجلس است و در ممفیس تنسی زندگی می‌کند.

جایزه گرمی ۲۰۲۱

۶۳ امین دوره جایزه گرمی ۲۰۲۰ در حالی برگزار شد که این جشنواره به علت شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به صورت آنلاین برگزار شد. نخستین دوره این جشنواره در می سال ۱۹۵۹ برگزار شد. گرمی را می‌توان معتبرترین جشنواره موسیقی که در جهان برگزار می‌شود دانست و از نظر ارزش با اسکار در سینما و امی در تلویزیون برابری می‌کند. 

جایزه گرمی تندیس طلایی دست‌ساز یک گرامافون است که توسط بیلینگز آرت ورکز ساخته شده‌است. جایزه Grammy Best Album Notes در سال ۱۹۶۴ به این مجموعه اضافه شد.

چرا این خبر خوب است؟

خبر خوب آخرین روزهای زمستان سال ۹۹ را به جایزه گرمی و هنرمند ایرانی الاصل کشورمان باب بزرگمهر اختصاص داده‌ایم. جایزه گرمی را خیلی‌ها معتبرترین و باارزش‌ترین جایزه در صنعت موسیقی می‌دانند که از سال ۱۹۵۹ هر ساله برگزار می‌شود و نگاه بسیاری از موزیسین‌ها و منتقدان بزرگ موسیقی در سراسر جهان را به خود معطوف می‌سازد. این جشنواره در بخش‌های مختلف توسط کارشناسان خود به معرفی برگزیدگان در سال سپری شده می‌پردازد و مطمئناً هر هنرمندی آرزو دارد که این جایزه را بتواند دریافت کند و نام خود را در تاریخ این صنعت جاودانه سازد. 

در سالیان گذشته نام‌های بزرگی در بخش‌های مختلف از جمله فرانک سیناترا، هنری مانچینی، بیتلز، استیوی واندر، جان لنون، مایکل جکسون، لیونل ریچی و ….. توانسته‌اند که جایزه گرمی را از آن خود کنند. امسال یک ایرانی الاصل در بخش Best Album Notes به نام باب بزرگمهر موفق شد که جایزه گرمی را از آن خود کند. هر چند شاید این نام برای خیلی از ما ایرانی‌ها شناخته شده نباشد اما او یکی دیگر از ایرانیان با استعداد است که در خارج از ایران مشغول فعالیت است. قرار گرفتن نام او در کنار بزرگان این صنعت مطمئناً افتخار بسیار بزرگی برای او محسوب خواهد شد. امیدواریم که از این به بعد نام باب مهر را بیشتر بشنویم و بتوانیم با آثار او آشنا شویم.

تحلیل خبر: رضا زرگر 

به این مطلب امتیاز دهید

امتیازدهی