المپیاد فیلمسازی نوجوانان و خبر خوب آموزش رایگان فیلمسازی

160

المپیاد فیلمسازی نوجوانان و خبر خوب آموزش رایگان فیلمسازی

 انجمن سینمای جوانان ایران خبر از برگزاری دوره‌های آموزش رایگان «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» داد.

المپیاد فیلمسازی نوجوانان و خبر خوب انجمن سینمای جوانان ایران فراخوانی را منتشر کرده است و خبر خوب اینکه قرار است پنجمین دوره «المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران» با هدف ایجاد فرصت برای نوجوانان علاقه‌مند به فیلم‌سازی به صورت مجازی و رایگان برگزار شود. این دوره‌های آموزش فیلمسازی به صورت رایگان و ویژه نوجوانان در سه مرحله مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته قرار است که برگزار شود.

دوره اول آن که دوره مقدماتی المپیاد است هنرجویان طی ۳۰ جلسه که شامل آموزش مجازی رایگان با حضور استادان مطرح به صورت هفتگی در لایو اینستاگرام المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان است، آموزش خواهند دید و با مبانی پایه و اساسی که یک فیلمساز لازم است بداند آشنا خواهند شد. هنرجویان بعد از طی کردن جلسات آموزش مقدماتی برای ورود به مرحله دوم باید در آزمون پایان دوره شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن در آزمون پایان دوره، برگزیدگان با حداقل شهریه در دوره بعد (تکمیلی) حضور خواهند یافت.

یکی از نکات مثبت و مفید برای نوجوانانی که به فیلم سازی و سینما علاقه دارند این است که دوره تکمیلی برای هنرجویان منتخب به صورت دوره‌های تخصصی برگزار می‌شود. البته هنرجویانی که برای ورود به این مرحله پذیرفته و انتخاب می‌شوند باید دارای ایده و طرح اولیه فیلم‌نامه باشند. چون که قرار است با آن‌ها به صورت جدی‌تر و حرفه‌ای تر کار شود و در واقع فیلمساز طرح و ایده خود را بیان کند و بتواند از آن دفاع کند و با چالش‌های این مسیر بهتر آشنا شود.

هنرجویانی که مرحله دوم را بتوانند با موفقیت به پایان برسانند در دوره پیشرفته نیز حضور خواهند داشت. در این مرحله منتخبین وارد فاز اجرا و عملی خواهند شد و طی آموزش‌های لازم اقدام به تولید فیلم پایان دوره می‌کنند. در پایان این مرحله پس از بررسی آثار تولید شده نوجوانانی که آثارشان مورد تأیید داوران قرار گرفته باشد در پنجمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان شرکت خواهند کرد.

داوران پنجمین دوره

سعید پوراسماعیلی، ساعد نیک ذات، پویان شعله‌ور، عطا مجابی، حافظ آهی، حامد سلیمان‌زاده، نواب محمودی، فریبرز آهنین و حسن شبانکاره هنرمندانی هستند که امسال قرار است به عنوان مدرس حضور داشته باشند و تجربه‌های خود را با نوجوانان و هنرجویان حاضر در کارگاه‌های فیلمسازی پنجمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به اشتراک بگذارند.

المپیاد فیلمسازی نوجوانان و خبر خوب ؛ سعید پور اسماعیلی ؛ ساعد نیک ذات

سعید پور اسماعیلی فارغ‌التحصیل رشته فیلم‌برداری سینما از دانشگاه هنر تهران است و دوره سینمای دیجیتال را در انستیتو لومیر پاریس گذرانده است و بیش از ۳۰ فیلم سینمایی، تله فیلم، و فیلم کوتاه را فیلمبرداری و تصویربرداری کرده است، همچنین تدوین فیلم‌های کوتاه و انیمیشن را در کارنامه هنری خود دارد و ساعد نیک‌ذات  فیلم‌بردار ۵۷ ساله اهل بوشهر است و از اعضای انجمن فیلم‌برداران سینمای ایران است که فیلم‌برداری مجموعه فیلم‌هایی مانند عطر داغ، تیک‌آف و نفس را در کارنامه هنری خود دارد.

کارگاه‌های آموزش فیلمسازی پنجمین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در مرحله مقدماتی به صورت رایگان و از طریق اینستاگرام، این رویداد و انجمن سینمای جوانان ایران با شناسه های کاربری @olymp.film.fe و @iycs.ir برگزار می‌شود. برای کسب اطلاع از جزییات از وبسایتwww.iycs.ir دیدن فرمایید.

گفتنی است مجموعه کارگاه‌های مجازی و آموزشی المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به همت معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری یونیسف از سوم اسفند ماه روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در جریان برگزاری خواهد بود.

دوره گذشته «المپیاد فیلم سازی نوجوانان» با استقبال بسیار خوب از طرف خانواده‌ها و نوجوانان علاقه‌مند به سینما و کارگردانی روبرو شد و در پایان مدال طلای المپیاد در بخش فیلم به «معصومانه توتاخانه» از مراغه عضو گروه عاشق برای انیمیشن «کاج» رسید و مدال طلای بخش ایده گروهی به «هاف تایم» از گروه نقاب، منتور: غلامرضا رمضانی و مربی: مهدی رضایی، به‌خاطر طراوت ایده، جسارت در بیان و شخصیت‌های اکتیو رسید.

چرا این خبر خوب است؟

مطمئناً نوجوان‌های زیادی هستند که به سینما و فیلمسازی علاقمند هستند اما شاید توانایی پرداخت هزینه دوره‌های مختلف آموزشی را نداشته باشند و یا از تریبونی برای ارائه استعداد خود برخوردار نیستند. این المپیاد بهترین فرصت است هم برای کسانی که می‌خواهند شروع کنند اما نمی‌دانند از کجا و چگونه باید آغاز کنند و هم افرادی که می‌خواهند خود را محک بزنند و بتوانند کارهای خود را به دست اساتید این رشته برسانند و رقابت کنند. مطمئناً کسب مدال در این المپیاد می‌تواند یک مسیر ارتباطی بسیار خوب برای افراد علاقمند باشد و با افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند بیشتر آشنا شوند و رزومه‌ای بسیار خوب در کارنامه خود ثبت کنند.

پس کسانی که به هنر و سینما علاقه دارند این فرصت را از دست ندهند و می‌توانند خودشان را محکی جدی بزنند.

تحلیل خبر: رضا زرگر

 

به این مطلب امتیاز دهید

المپیاد فیلمسازی نوجوانان و خبر خوب آموزش رایگان فیلمسازی
5 (100%) 1 vote