خبر خوب آموزش آنلاین ورزش زورخانه‌ای ،‌ یادگیری در منزل

65

خبر خوب آموزش آنلاین و بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای

امروز خبر خوب آموزش آنلاین ورزش زورخانه‌ای که توسط فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور نمایندگانی از چند کشور دنیا برگزار خواهد شد را به اطلاع علاقمندان به ورزش می‌رسانیم.

فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با توجه به شرایط پیش آمده پس از بیماری کرونا تصمیم به برگزاری دوره آموزشی آنلاین برای شرکت‌کنندگان آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای گرفت. در این دوره آموزشی تمامی شرکت‌کنندگان زیر نظر اساتید ورزش‌های زورخانه‌ای آموزش‌های میل‌گیری،‌پازدن، شنا و نرمش را فرا می‌گیرند

خبر خوب آموزش آنلاین ورزش‌های زورخانه‌ای در روزهای کرونا

بعد از شیوع کرونا و تعطیلی مشاغل، مسابقات، جشنواره‌ها و به‌طور کلی تمامی فعالیت‌ها غیر از فعالیت‌های درمانی در سراسر جهان، عده‌ای از از سازمان‌ها، نهاد‌ها و مردم تصمیم به انجام فعالیت‌های مربوط به خود و مشاغلشان به‌صورت آنلاین گرفتند.

ما هم در گروه خبری گودنیوز درباره بسیاری از رویدادهایی که به‌صورت آنلاین برگزار شدند به شما اطلاع رسانی کردیم که می‌توانید درباره آنها بخوانید.

حال فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز تصمیمی مشابه گرفته است. آموزش آنلاین ورزش‌های زورخانه‌ای برای شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آکادمی این مجموعه به مدت ده روز از تاریخ ۲۰  تا ۳۰ خرداد ۹۹ برگزار خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد این دوره یک دوره آزمایشی باشد تا با بررسی نتایج حاصل از آن تصمیماتی برای برگزاری دوره‌های پیشرفته تر این ورزش به‌صورت آنلاین نیز اتخاذ شود.

در این دوره ده روزه شرکت‌کنندگان زیر نظر اساتید ورزش زورخانه‌ای نحوه صحیح میل‌گیری، پازدن، شنا و نرمش را آموزش می‌بینند.

خبر خوب دیگر این است که این آموزش بین‎‌المللی است و برای نشان دادن این موضوع در روزهایی آموزش نمایندگانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، نپال، پاکستان، ایتالیا، عراق، روسیه، کره‌جنوبی، کامرون، زیمبابوه و اوکراین نیز در تمرین‌ها حضور دارند.

ورزش زورخانه‌ای ، نمادی از ایران باستان

ورزش زورخانه‌ای که به آن ورزش باستانی و ورزش پهلوانی نیز گفته می‌شود، مجموعه‌ای از حرکات ورزشی است که معمولا در زورخانه با آداب و رسوم خاص خود، همراه با وسایلی مخصوص و یا بدون آنها انجام می‌شوند.

ورزش باستانی از دیرباز جزئی از فعالیت روزانه ایرانیان بود. در ایران باستان ارزش بسیار بالایی برای ورزشکارانی که از قدرت بدنی بالا و مناعت طبع برخوردار بودند و درستکاری پیشه می‌کردند، وجود داشت.

اصطلاحا به این دسته از افراد پهلوان گفته می‌شد که تعداد آنها اندک بود و به‌نوعی از همه نظر امین مردم زمان بودند.

پوریای ولی از پهلوانان بزرگ ایرانی است که در قرن ۷ شمسی ورزش زورخانه‌ای را در ایران احیا کرد. اما با توجه به تاریخ ایران این ورزش از قدمت بالاتری برخوردار است.

زورخانه علاوه بر اینکه مکانی برای ورزش و برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی بود، جایی برای آموختن منش و خلق و خوی مردانگی نیز محسوب می‌شد و اصطلاحا جایی برای پرورش جسم و روح بود.

یکی از کارهای مرسوم در زورخانه گلریزان بود، به این‌صورت که در روزهای خاص که کسی در شهر نیازمند بود یا برای قدردانی از یک پیشکسوت مراسی برگزار و دو جوان دو سر یک لنگ را می‌گرفتند و در زورخانه حرکت می‌کردند و هرکس بنا به بضاعت خود پولی در لنگ می‌انداخت.

جالب آن است که بسیاری از رسوم پهلوانی اکنون نیز در ایران برگزار می‌شود و به‌نوعی جزئی از فرهنگ مردم است.ورزش زورخانه‌ای

جایگاه ورزش پهلوانی در ایران امروز

اگرچه پس از تنوع ورزش‌ها و درگیری انسان با مدرنیته ورزش پهلونی در ایران کم رونق‌تر از قبل شده اما خبر خوب این است که هنوز هم این ورزش طرفداران خاص خود را دارد و گود بسیاری از زورخانه‌های کشور هنوز از سنتی کاران خالی نشده است.

بیش از ۵۰ زورخانه فقط در شهر تهران هنوز مشغول فعالیت هستند، فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در ایران تاسیس شده و مسابقات این ورزش نیز برگزار می‌شود.

خبر خوب دیگر نیز این است که  ورزش زورخانه‌ای در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۹ در فهرست میراث معنوی یونسکو از طرف ایران ثبت شد. همچنین در دانشنامه بروک‌هاوس آلمان که یکی از قدیمی‌ترین دانشنامه‌های جهان است، با استناد به تحقیقات دانشگاه ورزش آلمان واقع در شهر کلن، ورزش زورخانه‌ای ایران باستان، قدیمی‌ترین ورزش بدن‌سازی جهان معرفی شده است.

چرا این خبر خوب است؟

برگزاری آنلاین کلاس‌های ورزشی علاوه بر اینکه در شرایط کنونی لازم است، می‌تواند ایده بسیار خوبی حتی برای روزهایی که جهان به حالت عادی خود بازگشت باشد.

بسیاری از مردم بنا به دلایل مختلف شرایط حضور در سالن‌های ورزشی یا امکان حضور در خانه را ندارند. برگزاری آموزش‌های رایگان که زیر نظر مربی انجام می‌شود ایده بسیار جذابی است.

خبرهای خوب ورزشی و یادداشت‌های مربوط به این حوزه را در وب‌سایت ما بخوانید.

وج‌ورد هر روز برای شما یک خبر خوب دارد.

لطفا به محتوای این خبر امتیاز دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیازدهی