جایزه ادبی واو و خبر خوب جایزه برای بهترین رمان متفاوت سال

157

جایزه ادبی «واو» و خبر خوب جایزه برای بهترین اثر داستانی متفاوت سال

امروز با جایزه ادبی «واو» و خبر خوب جایزه برای بهترین رمان متفاوت سال که فراخوان آن به‌تازگی منتشر شده است و از علاقمندان برای شرکت در مسابقه دعوت به‌عمل آورده، با شما عزیزان هستیم.

هفدهمین دوره از جایزه ادبی «واو» که رویدادی برای رقابت میان رمان‎های چاپ اول هر سال برای انتخاب بهترین رمان متفاوت سال است، برگزار خواهد شد. در فراخوان این مسابقه ادبی که اخیرا منتشر شده است از علاقمندان واجد شرایط برای شرکت در مسابقه دعوت شد.جایزه ادبی «واو»

جایزه ادبی «واو»، خبر خوب برای نویسندگان جوان

جایزه ادبی «واو» برای یافتن بهترین رمان متفاوت سال از میان آثار داستانی چاپ اول هرسال از دهه ۸۰ و سال ۸۳ به‌صورت سالانه برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری چنین مسابقه‌ای ایجاد اشتیاق در نویسندگان جوان برای افزایش خلاقیت و خلق اثری متفاوت است.

هر ساله ناشران و نویسندگان بسیاری رمان‌های چاپ اول هر سال خود را که عمدتا از نویسندگان جوان هستند، به دبیرخانه مسابقه ارسال می‌کنند تا برای داوری مورد بررسی قرار گیرند.

پس تنها شروطی که برای شرکت در این جایزه وجود دارد این است که یک اثر داستانی (رمان) که چاپ اول آن در سال قبل از تاریخ برگزاری جشنواره است را به دبیرخانه ارسال کنید.

داوران در مرحله اول پس از بررسی تمامی آثار که هرساله در حدود ۱۰۰ رمان هستند، نامزدهای جوایز «واو» را معرفی می‌کنند که در این سال‌ها متغیر بین ۶ تا ۱۶ نامزد بوده‌اند.

در مرحله دوم داوری میان نامزدها صورت می‌گیرد و در آخر طی مراسمی از نامزدها دعوت شده و جوایز بهترین رمان متفاوت سال، بهترین ناشر اثر متفاوت و اثر یا آثار شایسته تقدیر به برگزیدگان هر بخش اهدا می‌شود.

چند مورد از برندگان جایزه بهترین رمان متفاوت سال در دوره‌های گذشته را برای شما نام می‌بریم:

  • رمان «دوربین» نوشته اشکان شریعت
  • رمان «همزاد» نوشته قاسم شاکری
  • رمان «سنگ و سایه» از محمدرضا صفدری
  • رمان «تراتوم» نوشته رویا دستغیببهترین رمان متفاوت سال در جایزه ادبی «واو»

جایزه ادبی امسال در سایه کرونا

امسال هم این مسابقه ادبی برای هفدهمین بار متوالی برگزار خواهد شد. هر ناشر و نویسنده می‌تواند سه اثر داستانی از خود که در سال ۹۸ برای اولین‌بار چاپ شده‌اند را به نشانی صندوق پستی ۵۹۷-۱۹۵۸۵ تا تاریخ ۲۵ تیر پست نماید و در این مسابقه شرکت کند.

مراسم معرفی برگزیدگان جایزه ابی «واو» و خبر خوب اهدای جوایز در تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد، در فضای باز و با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

داور ثابت این جایزه که دبیر برگزاری آن نیز است، خانم فائزه سید شاکری هستند و دیگر داوران ممکن است در هر سال متغیر باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسابقه می‌توانید به صفحه جایزه ادبی «واو» در اینستاگرام مراجعه کنید.

چرا این خبر خوب است؟

برگزاری مسابقاتی با ایده متفاوت‌ترین‌ها موجب می‌شود تا شرکت‌گنندگان آن در رقابت برای کسب جایزه به پرورش چشمه خلاقیت خود بپردازند و سعی در تولید آثاری متفاوت از منظرهای مختلف داشته باشند.

البته مسابقه «واو» با اعلام نامزدهای دریافت جایزه و داستن جایزه‌ای برای آثار شایسته تقدیر در صفحات مجازی خود، موجب مطرح شدن و شناخته شدن نویسندگان جوان و تازه‌کار نیز می‌شود.

خبرهای خوب ادبی و یادداشت‌های ما در این حوزه را بخوانید.

وج‌ورد هر روز برای شما یک خبر خوب دارد.

تحلیل خبر: فرانه رحمتیجایزه ادبی «واو» برای بهترین رمان متفاوت سال

لطفا به محتوای این خبر امتیاز دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

جایزه ادبی واو و خبر خوب جایزه برای بهترین رمان متفاوت سال
5 (100%) 1 vote