خبر خوب کاخ گلستان در روزهای بهاری قرنطینه !

89

خبر خوب معرفی میراث جهانی کاخ گلستان

با خبر خوب معرفی میراث جهانی کاخ گلستان در ویدیوهای ۵۹ ثانیه‌ای که از طرف این مجموعه ساخته می‌شود و در شبکه‌‍‌های اجتماعی منتشر خواهد شد امروز را آغاز می‌کنیم. پروژه معرفی میراث جهانی کاخ گلستان به دلیل شیوع بیماری کرونا و البته قرنطینه و با هدف بهره‌مندی مردم از موزه‌ها در این روزها انجام خواهد شد. امیدواریم با استقبال از این پروژه، در روزهای آینده شاهد خبرهای بیشتری از این دست در فضای جامعه شاهد باشیم.

اجرای این پروژه با موضوع تولید محتوای مرتبط با مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان شامل نمایش آثار و بناها و و مصاحبه با علاقمندان و پژوهشگران در زمینه میراث فرهنگی از طریق فضای مجازی جهت بهره‌مندی مردم کشورمان از فضای موزه‌ها در این شرایط صورت خواهد گرفت.

معرفی میراث جهانی کاخ گلستان به‌صورت ویدیو‌های کوتاه

کاخ گلستان یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های تاریخی کشورمان است که در پایتخت کشورمان یعنی تهران واقع شده است. قدمت این کاخ به زمان شاه عباس صفوی بازمی‌گردد و بالغ بر ۴۴۰ سال تخمین زده می‌شود.

این کاخ که در میدان ارگ تهران واقع شده است در سال ۹۲ و در سی‌وهفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در کامبوج، در فهرست میراث جهانی این سازمان به ثبت رسید.

با شیوع بیماری کرونا و قرنطینه خانگی برای قطع زنجیره انتقال بیماری مدیران مجموعه کاخ گلستان به این فکر افتادند که برای بهره‌مندی مردم از موزه‌ها و فراهم آوردن امکان دیدن مکان‌های تاریخی و فرهنگی، اقدام به معرفی میراث جهانی کاخ گلستان در قالب ویدیوهای ۵۹ ثانیه‌ای کنند.

عوامل تهیه این ویدیوهای ۵۹ ثانیه ای به معرفی آثار شاخص‌ها، بناها و پروژه‌های کاخ گلستان و مصاحبه با علاقمندان و پژوهشگران عرصه میراث فرهنگی به‌صورت مجازی خواهند پرداخت.

در این ویدیو‌ها علاوه بر معرفی میراث جهانی کاخ گلستان، به معرفی محله‌های اطراف کاخ و اماکن تاریخی منطقه ۱۲ شهر تهران از جمله بازار تاریخی تهران نیز پرداخته خواهد شد.

کجا این ویدیوها را تماشا کنیم؟

با توجه به اینکه موزه‌ها و به‌طور کل اماکن تاریخی کشور همیشه علاقمندان و بازدیدکنندگان مخصوص به خود را دارد و شیوع بیماری کرونا و مسأله قرنطینه خانگی باعث تعطیلی بسیاری از موزه‌ها در سرتاسر جهان شده است،  امکان بازدید مجازی از موزه‌ها بخصوص در ایام نوروز در کشورمان از طریق آپارات فراهم شد.

حال که خبر خوب معرفی میراث جهانی کاخ گلستان و روند تولید این ویدیوهای ۵۹ ثانیه‌‌ای به جریان افتاده است، تصمیم بر این شده که این کار به‌صورت دائمی صورت گیرد تا علاقمندان در زمان دلخواه خود اقدام به تماشای این ویدیوها کرده و به‌نوعی از کاخ گلستان دیدن کرده باشند.

تا به امروز دو ویدیو ۵۹ ثانیه‌ای از این مجموعه منتشر شده است که برای دیدن آن‌ها می‌توانید به :

وب‌سایت رسمی مجموعه کاخ گلستان

کانال golestanpalace در آپارات

صفحه اینستاگرام مجموعه با همین نام

و کانال مجموعه کاخ گلستان در پیام‌رسان سروش مراجعه کنید.

چرا این خبر خوب است؟

همانطور که میدانیم اماکنی که به‌نوعی مربوط به فرهنگ و تاریخ کشور عزیزمان هستند، همیشه علاقمندان و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند.

حال که با شیوع بیماری کرونا و قرنطینه خانگی برای قطع زنجیره انتقال بیماری، بسیاری از مشاغل مانند موزه‌ها به حالت تعطیل درآمده‌اند و امکان بازدید حضوری برای مردم وجود ندارد، ایده معرفی میراث جهانی کاخ گلستان در ویدیوهای ۵۹ ثانیه‌ای حرکت بسیار خلاقانه‌ای است که امیدواریم با استقبال خوبی روبه‌رو شود تا شاید برای باقی موزه‌ها، کاخ‌ها و اماکن تاریخی نیز چنین تدبیری اندیشیده شود.

گروه خبری گودنیوز نیز با اطلاع رسانی این خبر به شما عزیزان حمایت خود را از این حرکت مثبت اعلام می‌دارد.

با رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه تا حد امکان به بازگشت سلامتی به جهان کمک کنیم.

اخبار مربوط به موزه‌ها را اینجا بخوانید.

تحلیل خبر: فرانه رحمتی

 

به این خبر امتیاز بدهید!

به این مطلب امتیاز دهید

امتیازدهی