سرزمین آبی و خبر خوب کسب جایزه از دو جشنواره آمریکایی و آسیایی

30

«سرزمین آبی» و خبر خوب جایزه از آمریکا و هند

امروز با شما هستیم تا درباره فیلم سینمایی «سرزمین آبی» ساخته علی فخرموسوی و خبر خوب اعطای جایزه بهترین فیلم بین‌الملل از جشنواره فیلم Silver State لاس وگاس و بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم گلوبال بمبئی به این فیلم به شما عزیزان اطلاع‌رسانی کنیم.

دو جشنواره فیلم Silver State و گلوبال اخیراً در دو کشور آمریکا و هندوستان برگزار شدند. فیلم ایرانی «سرزمین آبی» از ساخته‌های علی فخرموسوی کارگردان ایرانی، نماینده کشورمان در این دو رویداد هنری حضور داشت که موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بین‌الملل از جشنواره Silver State لاس وگاس و بهترین فیلمنامه از جشنواره گلوبال بمبئی شده است.

علی فخر موسوی ؛ جشنواره فیلم silver state ؛ جشنواره فیلم بمبئی

«سرزمین آبی» و خبر خوب کسب دو جایزه همزمان از دو قاره

فیلم سینمایی «سرزمین آبی» دومین ساخته نویسنده و کارگردان ایرانی، علی فخرموسوی است که پیش از این تجربه نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» را در کارنامه ایشان مشاهده کرده‌ایم.

فیلم سینمایی «سرزمین آبی» دومین تجربه کارگردانی این هنرمند کشورمان که محصول مشترک ایران و جمهوری چک است، ماجرای فردی به نام دکتر آرش پیرو است که به‌دلیل وجود مشکلاتی در زندگی روزمره‌اش تهران را به مقصد شهری در مرز ایران ترک کرده تا به استراحت بپردازد؛ همه چیز با خوبی و خوشی درحال پیش رفتن است که ناگهان آرش وارد ماجرایی مربوط به گذشته می‌شود و در ابتدا حس کنجکاوی و سپس بیدار شدن حس عدالت‌خواهی‌اش تمام مسیر داستان را دستخوش تغییر می‌کند.

«سرزمین آبی» تاکنون در چند جشنواره بین‌المللی حضور داشته و خبر خوب این است که اخیراً موفق به کسب دو جایزه به‌طور همزمان از دو جشنواره شده است:

  • جایزه بهترین فیلم بین‌الملل از جشنواره فیلم Silver State لاس وگاس
  • جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره گلوبال بمبئی

جایزه برای فیلم ایرانی از آمریکا و هند

کمی درباره دو جشنواره‌ای که فیلم سینمایی «سرزمین آبی» موفق به کسب جایزه از آنها شده است، بدانیم:

جشنواره فیلم Silver State:

  • جشنواره فیلم Silver State یک جشنواره فیلم مستقل است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد. هدف از برگزاری این جشنواره نمایش فیلم‌های مستقل باکیفیت جهان و ایجاد بستری برای فیلمسازان مستقل برای شناخته شدن و شکل‌گیری همکاری‌های بین‌المللی برای این هنرمندان است. امسال هم در سومین دوره این جشنواره فیلم سینمایی «سرزمین آبی» ساخته علی فخرموسوی نماینده کشورمان در این جشنواره بود و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بین‌الملل این دوره شد.

جشنواره فیلم گلوبال:

  • جشنواره بین‌المللی فیلم گلوبال هندوستان برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ در بمبئی برگزار شد و امرزو تبدیل به بزرگترین و قدیمی‌ترین جشنواره فیلم مستند و انیمیشن جنوب آسیا شده است. از برنامه‌های برگزار شونده در هر دوره این جشنواره می‌توان به کارگاه‌های فیلمبرداری و تدوین که برای هنرمندان این عرصه بسیار مفید واقع می‌شوند اشاره کرد. امسال هم هفدهمین دوره از این جشنواره در شهر بمبئی برگزار شد، فیلم «سرزمین آبی» دومین اثر علی فخرموسوی که نماینده ایران در این جشنواره بود مورد توجه داوران قرار گرفته و خبر خوب کسب جایزه بهترین فیلمنامه این دوره را برایمان به ارمغان آورد.

چرا این خبر خوب است؟

کسب جایزه توسط یک کارگردان تازه‌کار ایرانی از دو جشنواره بین‌المللی به‌صورت همزمان خبر بسیار خوبی است و همین موضوع برای ما بهانه‌ای شد تا به معرفی این کارگردان و آثارش به شما همراهان گرامی گودنیوز بپردازیم، تا شما نیز با تماشای آثار او لذت کافی را ببرید.

با آرزوی موفقیت برای این هنرمند کشورمان در عرصه‌های بزرگتر جهانی، از شما عزیزان بابت همراهیمان تا انتهای خبر خوب امروز سپاس‌گزاریم.

 

تحلیل خبر: فرانه رحمتی

لطفا به محتوای این خبر امتیاز دهید.

سرزمین آبی و خبر خوب

به این مطلب امتیاز دهید

امتیازدهی