گریمور سینما ؛ هیچ وقت برای هیچ کاری دیر نیست

542

من یه گریمور سینما هستم

من یه گریمور سینما هستم. برای اینکه به خواستم برسم مسیر طولانی رو طی کردم و در کنارش کلی خطا و آزمون کردم. توی این یادداشت می‌خوام که شما رو با این حرفه آشنا کنم و از تفاوت‌هاش با آرایشگری براتون بگم. در ضمن یه نکته رو اضافه کنم کسانی که می‌خوان این حرفه رو به صورت جدی دنبال کنن بهشون توصیه می‌کنم که برن دانشگاه یا مؤسسات آموزشی و با رشته گریم سینمایی آشنا بشن.

برای خوندن یادداشت‌های دیگه توی این زمینه به صفحه مشاغل مراجعه کنید.

جهت آشنایی با رشته گریم سینمایی اینجا بخوانید.

تفاوت رشته گریم سینمایی با گریم آرایشی

برای گریمور سینما شدن رشته گریم سینما رو حتما جدی بگیرید

برای هر کار و هر آرزویی نیازه که پشتکار داشته باشید، شاید کلیشه باشه ولی تنها راه رسیدن به آرزوهاتونه. من یه گریمورم و در سطح خودم به نظرم موفق بودم. شاید دیر شروع کردم ولی از زمان شروع تا الآن ازخودم راضیم. لازمه‌ی گریمور خوب بودن اینه که حتماً آرایشگر باشی و بعد به صورت تخصصی برید دنبال گریم. البته گریم آرایشی با سینمایی کلی متفاوته. تو گریم آرایشی بحث زیبایی مهمه و تو رشته گریم سینمایی بحث شخصیت سازی.

چند نکته برای گریمور سینما شدن

اما حالا چطور به سمت خوب بودن برید، راهیست پر فراز که هم باید پشتکار داشته باشید و هم باید خوب ببینید و در کنار این دو پیروی از یه استاد خوب خیلی مهمه. در هر دو گریم باید سعی کرد خوب و واقعی دید و هر چه واقعی‌تر عمل کرد (البته گریم درتئاتر باید اگزجره باشه). این به نظرم ابتدای راهه و اما برای بهتر شدن و ادامه دادن باید کار و کار و کار کنید.

سعی کنید همیشه در حال یادگیری باشید حتی از کسی که تازه شروع کرده. کار گریم به روزه و هر لحظه متد جدیدی ارائه می‌شه. پس به روز بودن خیلی مهمه البته نباید فراموش کرد تجربه تو گریم سینمایی بسیار مهمه و باید پله پله پیش برید و از دستیاری اساتید شروع کنید تا به امید زیبایی‌ها خودتون روزی استاد بشید .البته سعی کنید به صورت آکادمیک کار رو دنبال کنید و کاملاً علمی پیش برید (دانشگاه گریم). حالا مختصری از تجربه شخصی خودم رو براتون تعریف می‌کنم شاید بتونه کمکی باشه براتون.

ورود من به این رشته

از کودکی همیشه شونه به دست بودم جلوی آینه. تو سن شونزده سالگی به آرزوم رسیدم و شروع به یادگیری آرایشگری کردم. بعد از چند سال کار و تلاش به آموزش مشغول شدم (البته یادگیری خودم متوقف نشد). کم کم گرایش پیدا کردم به گریم. اوایل برای زیبایی و بعد سینمایی و درکنارش زندگی و مادر بودن که کمی تأخیر تو کارم ایجاد کرد اما سد راهم نبود. در کنار این حرفه نقاشی و خیاطی هم آموزش دیدم چون به نظرم لازمه‌ی کارم بود.

سال‌ها آموزش دادم و گرفتم تا بالاخره وارد حرفه گریم سینمایی شدم (به کمک خواهر عزیزتر از جانم). کار رو ابتدا با تیزرهای تبلیغاتی شروع کردم بعد فیلم کوتاه و سریال تلویزیونی و به امید حق هنوز هم ادامه داره. حالا اول راهم و آرزو دارم تو کار گریم موفق‌تر هم باشم (هنوز هم در حال یادگیری و البته زیر نظر استادم سهیل ثابت). امیدوارم همه به آرزوهاشون برسن و البته آرزوتون هدفتون هم باشه و برای رسیدن به هدفتون پشتکار و تلاش رو فراموش نکنید.

موفق باشید

برای خوندن یادداشت‌های دیگه توی این زمینه به صفحه مشاغل مراجعه کنید.

برای گریمور سینما شدن رشته گریم سینما رو حتما جدی بگیرید

به این مطلب امتیاز دهید

گریمور سینما ؛ هیچ وقت برای هیچ کاری دیر نیست
5 (100%) 2 votes