آگات سینگر ، مستقل، مسئولیت پذیر و پُر استرس
آگات سینگر « Agathe Singer » تصویرگر زن مستقل فرانسوی است. زندگی در طبیعت و کنار دریا در کودکی، الهامبخش او در بزرگسالی شده است. او در کارهایش از گواش و آبرنگ برای به تصویر کشیدنِ طبیعت، گیاهان و حیوانات بومی و تصاویر رنگارنگ استفاده میکند. او با اسنپ چت و با آرتور آربزر (Arthur Arbesser) طراح لباس اتریشی برای برند جرجیو آرمانی (Giorgio Armani) در هفتهی مد میلان همکاری داشته است.
ما در ادامه با آگات سینگر دربارهی حرفهاش، اینکه از کجا شروع کرد و منابع الهامش صحبت میکنیم.
درمورد آگات سینگرِ تصویرگر برایمان بگویید. کجا بزرگ شدید؟
من در نرماندی شهری در غرب فرانسه به دنیا آمدم. اما در بریتنی، روستایی نزدیک دریا در فرانسه بزرگ شدم. جایی که پر از درخت و گلهای مختلف است. بودن در طبیعت چنان تأثیری بر من گذاشت که از کودکی تا به حال الهامبخش بیشتر کارهای من به عنوان یک تصویرگر بوده است.
هیچ وقت تصور میکردید که در آینده ممکن است تصویرگر شوید؟
من همیشه نقاشی کردن را دوست داشتم. عاشق تجربههایی بودم که با ترکیب کردن رنگها به دست میآمدند. وقتی کودک بودم مادرم برای بچهها چند فانوس طراحی کرد و من نیز در رنگ کردن، برش کاغذها و خلق شخصیتها به او کمک کردم. هرچند من همیشه دوست داشتم هنر بخوانم اما هیچ وقت فکر نمیکردم که تصویرگر شوم. همچنین به مدرسهی هنر رفتم و در آنجا طراحی گرافیک خواندم. بیشتر به طراحی کتاب و رنگ و تصاویر علاقه داشتم. من چند سال در رشتهی گرافیک مشغول به کار بودم تا اینکه عاشق نقاشی شدم و فهمیدم تصویرگری شغلِ رویایی من است.
چه کسانی در تصویرگر شدن حامی تو بودند؟
خانوادهام. آنها در تصویرگر شدنم بزرگترین حامی من بودهاند و همیشه میگویند که مرا در هر چیزی، تا وقتی که برای آن تلاش کنم، حمایت میکنند.
چطور به یک تصویرگر مستقل تبدیل شدید؟
در حالی که در یک شرکت طراحی گرافیک مشغول به کار بودم شروع به کشیدن چند تصویرگری کردم و آنها را برای برندهای مورد علاقهام فرستادم. من خیلی خوششانس بودم که یکی از بهترین مشتریهایم به من اعتماد کرد. بعد من تصمیم گرفتم که مستقل شوم چون به اندازهی کافی نمونه کار برای تبدیل شدن به تصویرگر زن مستقل را داشتم.
از تصویرگر مستقل بودن راضی هستید؟
به نظر من تصویرگر مستقل بودن بسیار جذاب و در عین حال فرساینده است. با این حال فکر میکنم این بهترین تصمیم زندگی من بوده است. مسئولیتپذیری و داشتن استرس از ویژگیهای مستقل بودن است. به خاطر اینکه برنامه و حقوق مشخصی وجود ندارد. ولی به نظرم آزادی عمل در این مستقل بودن بسیار زیاد است. من برنامهی خودم را دارم و میتوانم وظایفم را تقسیم و دستهبندی کنم. چون گاهی وقتها برای پیش بردن پروژههایم احتیاج دارم که هیچ کاری انجام ندهم. به علاوه من مدتی از سال را خارج از کشور کار میکنم. من این امکان را که میتوانم دفتر کارم را به هر جایی منتقل کنم دوست دارم.
“مسئولیتپذیری و داشتن استرس از ویژگیهای مستقل بودن است”
یک تصویرگر مثل شما چگونه میتواند پروژههای جدید پیدا کند؟
در دو سال اخیر بیشتر پروژههای جدیدم را به عنوان یک تصویرگر زن مستقل از طریق شبکههای اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام پیدا کردهام. در اینستاگرام میتوانم کارهایم را به اشتراک بگذارم و کارهای دیگران را ببینم. در زمانهایی مثل الآن که مشغول به انجام پروژههای زیادی هستم بیشتر روی پروژههای سفارشی کار میکنم. وقتهایی که وقت آزادتری دارم روی پروژههای شخصی کار میکنم مانند همکاری با دوستان طراح، برگزاری نمایشگاه یا طراحی کتاب. همچنین در دو سال گذشته یک فروشگاه اینترنتی برای تصویرگری داشتم که حالا بسته شده است امیدوارم که هر چه زودتر دوباره برپا شود.
دربارهی پروژههای اخیرت به عنوان یک تصویرگر با ما صحبت کن.
اخیراً به عنوان یک تصویرگر زن با «اسنپ چت» برای طراحی استیکر همکاری داشتم. چند مجموعهی شانزدهتایی که کاربران میتوانند از آن برای تزئین عکسهایشان از آن استفاده کنند. من تصمیم گرفتم روی دو موضوع که برای من با ارزش هستند کار کنم. گیاهان و زنان. سعی میکنم «شوخ طبعی» و «قدرت» را به همراه رنگها در این دو موضوع به تصویر بکشم. قدرت زنان و گلها. در طراحی این پروژه چند اسکیس سیاه و سفید از کارم زدم. و بعد رنگهای پیشنهادی را به آن اضافه کردم. در این پروژه از فتوشاپ استفاده کردم، این اتفاق خیلی کم میاُفتد چون من بیشتر با گواش کار میکنم . اما به نظرم فاصله گرفتن از روشهای معمولی و همیشگی تجربهی جالبی است که میتوانید نتیجهی آن را در اسنپ چت ببینید.
بزرگترین چالش در طراحی برای یک تصویرگر چیست؟
بزرگترین چالش برای من به عنوان یک تصویرگر زن مستقل ، مدیریت کارهایم و در عین حال رسیدگی به زندگی شخصیام است. من برای تقویت رزومهام سالهای زیادی وقت صرف کردهام و تا جایی که میتوانستم پروژههای پیشنهادی را قبول میکردم. اما حالا یاد گرفتهام وقت بیشتری را برای خودم و خانوادهام صرف کنم و در عین حال به پروژههایی که برای من مهم هستند بپردازم.
بزرگترین درسی که از حرفهای به اسم تصویرگر گرفتید؟
بیشتر دربارهی مدیریت قراردادها، هزینهها و دستمزدها بوده است چیزی که در مدرسه یاد نمیگیریم، اما من سعی کردهام این موضوع را از طریق تعامل و تبادل تجربه با دیگر تصویرگرها یاد بگیرم. همچنین یاد گرفتهام که بهتر، از کار و حقوق خودم دفاع کنم. اما بزرگترین تجربهای که از تصویرگر بودن کسب کردهام این بوده است که هیچ وقت مجانی کار نکنم یا طوری که کارم دیده نشود. چیزی که همیشه تصویرگرها مخالف آن هستند.
آگات سینگر بزرگترین موفقیتی که به عنوان یک تصویرگر به دست آورده است چه بوده است؟
پیدا کردن چنین شغلی، تصویرگر زن بودن، بزرگترین موفقیت من است چرا که این حرفه را دوست دارم و مرا خوشحال میکند.
در مورد سبکتان با ما صحبت کنید؟ و اینکه چه چیزهایی برای شما در مقام یک تصویرگر الهامبخش هستند؟
سبک من بسیار رنگارنگ و جسورانه با شکلهای گرد و ساده است. همچنین من از گلها و پیکرهای برهنه در کارهایم استفاده میکنم. طبیعت و زنانگی و همچنین هنرمندانی مانند ماتیس (Henri Matisse)، هنری روسو (Henri Rousseau) و فریدا کالو (Frida Kahlo) الهامبخش من بودهاند.
وسیلهی مورد علاقهی آگات سینگر تصویرگر در رنگآمیزی چیست؟
گواش وسیله ی مورد علاقهی آگات سینگرِ تصویرگر است. به خاطر سرزندگی و در عین حال حساسیت در رنگ و بافت منحصر به فردش.
چه پیامی برای کسانی دارید که میخواهند مانند شما تصویرگر شوند؟
به کسانی که میخواهند تصویرگر شوند، میگویم که به طور منظم نقاشی کنند، طراحی کنند و خلق کنند تا بتوانند سبک خود را پیدا کنند و همچنین کارهایشان را به اشتراک بگذارند. این موضوع به آنها امکان پیشرفت میدهد و به آنها کمک میکند تا مشتریان بسیاری پیدا کنند.
جهت خواندن یادداشتهای دیگر از غزل مشرف وارد صفحه او شوید.
یادداشتهای هنر را از دست ندهید !!!
لطفاً به این یادداشت امتیاز دهید